Het moest er toch een keer van komen... als je niet oppast roest het chassis onder je kont vandaan!

 

De voorste helft (tot de voorstoelen) was goed te doen toen de motor eruit was. Het was wel veel werk, maar het is erg prettig als het zo strak in de verf zit: als het vies is spuit je het zo schoon.

Eerst in de menie...

En dan mooi grijs

Vervolgens was de achterkant aan de beurt. Dat had wat meer voeten in aarde. Nou ja, op zich, niet meer voeten in aarde dan het motorblok verwijderen, maar het was wel even lastig: de bouten waarmee de bumperettes (kleine bumpertjes achterop) en de trekhaak vast zaten waren erg vast geroest.


Na het schuren en schoonslijpen van het stuk tot en met de laatste dwarsbalk moet het wel stofvrij zijn voor je gaat schilderen. Dat spuit je dus schoon met lucht.


Ook dit deel van het chassis wordt geschilderd in twee lagen menie en twee lagen verf.

Nu hoeft alleen het middenstuk nog maar. Of dit makkelijker of moeilijker is dan het voorste en achterste stuk moet nog blijken. Ik weet alleen ? ding zeker: op je rug liggend schilderen is geen fijne klus...