Al enige tijd, lekt mijn motor veel olie langs de pakking van het kleppendeksel. Het idee was dan ook om deze pakking te vervangen en meteen even de klepspeling te controleren.

Dan nu de praktijk: Nadat we het kleppendeksel hadden verwijdert bleek dat de eerste klep teveel speling had, en dat de moer waarmee de klepspeling wordt vastgezet los zat. deze was compleet dol gedraaid.

Tja, dan een nieuwe schroefdraad en een nieuwe moer erop. Maar nadat we met een moerensplijter de moer hadden gebroken viel een helft in het gat van de stoterstang. Dan maar helemaal rigoreus, en de tuimelas eraf gehaald.

Meteen maar even de andere schroefdraad bekeken, en nog 4 vervangen. als we dan toch bezig zijn....

en dan weer in elkaar en eindelijk kleppen stellen (3 uur later dan gepland) De motor loopt weer, maar helaas zit er wel een rare tik in. Misschien moet het wel weer gewoon een beetje inslijten. We wachten dus maar af. tot slot nog even een detail foto van de boosdoener.