Dat was toch wel even balen. sta je naast je auto, blijkt dat er twee banden zijn lekgeprikt. Linksvoor en rechtsachter. En wat moet je dan? Net twee maanden terug het reserve setje met de originele Michelin XPC's verkocht, dus er moesten in ieder geval twee nieuwe banden onder. De banden die eronder lagen waren pirelli scorpion banden 215/65 r16. Deze banden kosten 165 euro per stuk. En eigenlijk wilde ik al een maatje groter hebben. Staat stoerder en is iets zuiniger. Ik vond uiteindelijk Maxxis Marrauder banden in de maat 215/70 r16 voor 100 euro ps. Hiervan moesten er wel 4 van onder. Dus dat was 400euro. Toch zonde omdat het eigenlijk niet nodig hoeft te zijn. Voor de twee goede Pirelli's kreeg ik uiteindelijk nog 70 euro terug, waardoor ik uiteindelijk met 4 nieuwe Maxxis banden even duur uit was als met twe Pirelli's .

Mar dan het lastige gedeelte: Aangezien ik maar 1 reserve band had en twee lekke banden moest de auto op blokken. Maar eerst moesten de moeren nog los. De meeste moeren waren gen probleem. maar de dop van de slotmeren was helemaal egal rond afgesleten. Hier kreeg je dus geen moer meer mee los! Uiteindelijk na 2 uur boren, tappen, schroeven en lassen heb ik ze los gekregen. Toch maar meteen vervangen voor gewone moeren.

Nadat alle banden eraf waren heb ik ze achterin de Lightweight geladen en de nieuwe banden bij Swolfs in breda erom laten leggen. Uiteindelijk heb ik daar mijn oude XPC reservewiel dat nog ongebruikt was kunnen ruilen tegen een nieuwe Marrauder. Da's pas service!

Hieronder een paar plaatjes van de auto op bokken. Daar was ik toch niet erg gelukkig mee. Maar het is uiteindelijk allemaal goed gekomen.