Tja, en opeens was het zover. Na steeds minder goed starten startte hij op een dag helemaal niet mee. Nu werd het weer kouder, dus grote kans dat het iets met voorgloeien was. Na lang zoeken en een tip van iemand om alle contacten eens goed na te kijken kwam ik uiteindelijk bij de voorschakelweerstand uit, het kastje dat ervoor zorgt dat de gloeipluggen geen 24 volt maar 10 volt voor hun kiezen krijgen. Een aantal draden die op dat kastje zaten aangesloten zaten nog maar met een paar aders aan de kabelschoentjes vast. Om de schoentjes te kunnen vervangen moest het kastje eruit, en de boutjes waar de draden mee op het kastje vastzaten moesten worden vervangen. dan dus het hele kastje maar eruit.

 

Nadat de boutjes waren losgehaald, bleek dat de mica plaatjes die tussen de boutjes zaten om contact tussen de spiraal en het kastje te voorkomen, totaal verpulvert waren. Een materiaal vinden dat goed isoleert en goed tegen warmte kan bleek niet zo makkelijk te zijn. Uiteindelijk heb ik het bij een recyclebedrijf voor huishoudelijke apparatuur toch gevonden. Het warmtereflectieplaatje uit een magnetron! Dit blijkt ook van mica te zijn. Ik heb eerst gaatjes in het plaatje gezaagd, en kleine stukjes van de plaat gesneden.

Daarna heb ik met een holpijpje 10 mm ringetjes uitgestanst voor tussen de boutjes en het kastje.

Toen nog een vierkant plaatje voor en achter het boutje, en het kastje was gereviseert. 

Nu alleen nog terug inbouwn (waarom zit het altijd op zo'n rotplek!) en de kabelschoentjes vervangen. Even voorgloeien.... en starten maar!